Kostpolitik

Medbragt frokost nydes i tidsrummet 11.45-12.00. De yngste elever begynder ofte frokosten lidt tidligere i klasselokalet, mens de lytter til højtlæsning eller taler med hinanden. Der er mælkeordning på skolen. Elever i 7.-9. klasse har lov til at forlade skolens område i spisepausen.

Vi anbefaler, at eleverne medbringer en drikkedunk med vand samt frugt eller andre snacks til i løbet af dagen.

Skolen opfordrer til, at eleverne har sund og nærende mad med i skole, og at I som forældre taler med jeres barn om kost og sundhed. Læring og socialt samvær kræver energi, og her er mad og drikke essentielt.

I Madkundskab sætter vi fokus på kost og sundhed gennem temaet Den Sunde Madpakke.

På skolen tager vi i fællesskab ansvar for at hjælpe eleverne med at huske på ovenstående.

Sukkerholdige drikke m.m.

Sukkerholdige drikke, chips og slik må ikke indtages på skolens område, medmindre andet er aftalt. Det kan fx være i forbindelse med uddeling til klassen ved fødselsdage. Ved de lejligheder nyder vi de søde sager i klasselokalet – ikke foran skolens øvrige elever.