Om skolen

På Christianshavns Døttreskole lægger vi vægt på at skabe en tryg ramme for eleven. En ramme hvor trivsel og faglighed går hånd i hånd. Det er vores overbevisning, at vejen til en god indlæring skabes bedst når trivsel vægtes højt.

På skolen er der i alle klasser et dagligt fokus på trivselsarbejdet, kombineret med årlige trivselsmålinger.

Det er samtidigt vores ambition at give alle vores elever et solidt fagligt fundament. Faglighed prioriteres højt på skolen, båret af skolens undervisere og i et samarbejde med elevens familie.

Skolen er præget af en historie, som fører os helt tilbage til 1799. En historie med traditioner og et stærkt værdisæt. Det er vores ønske, at alle vores elever tager del i historien og bærer den videre med sig ud i livet.

At vælge Døttreskolen er at vælge trivsel, faglighed og en traditionsbåren skolegang til. Det er samtidigt også at tage et aktivt valg om et samarbejde med skolen, for at sikre at ovenstående værdier opnås.