Derfor skal I vælge Christianshavns Døttreskole

At vælge Christianshavns Døttreskole er at vælge trivsel, faglighed og tradition. Det er samtidig at tage et aktivt valg om at samarbejde med skolen om dit barns skolegang.

Skolens historie – en historie med traditioner og et stærkt værdisæt – går helt tilbage til 1799. Det er vores ønske at alle vores elever tager del i historien og bærer den videre med sig ud i livet.

Læs mere om skolens historie

Vi skaber trygge rammer

På Christianshavns Døttreskole lægger vi vægt på at skabe en tryg ramme for eleven – en ramme hvor trivsel og faglighed går hånd i hånd. Det er vores overbevisning, at vejen til god indlæring bedst skabes ved, at trivsel vægtes højt. På vores skole har vi derfor fokus på trivselsarbejdet hver eneste dag, og vi foretager årligt trivselsmålinger.

Det er samtidig vores ambition at give alle vores elever et solidt fagligt fundament, og den ambition bæres i hverdagen af skolens undervisere – i samarbejde med eleven og elevens familie.