Traditioner

Døttreskolen er funderet på et kristent-humanistisk menneskesyn, og skolen har fra starten været tæt knyttet til Vor Frelsers kirke. I 1824-1827 var Grundtvig medlem af bestyrelsen og en varm fortaler for sang i skolen. Hver morgen begynder skoledagen med morgensang, og skolens kor er repræsenteret til flere arrangementer årligt.

Skolens fødselsdag d. 2. december fejres hvert år med sang og teater opført af elever fra 0.-6. klasse. Det er en tilbagevendende tradition, som vægtes højt af alle på skolen. Desuden afholdes der hvert år et jule- og et påskearrangement i kirken. Halloween, fastelavn, lejrskoler, gallafest og andre årlige begivenheder er også faste traditioner for skolens elever. Dette giver eleverne et indblik i skolens historie, det som var engang og det som skal blive, nemlig en lyst til at videreføre og skabe nye traditioner.